ATENȚIE – Unele dintre extensiile tale Chrome nu vor mai funcționa.

- Reclamă -

După ani de amânări, Google nu va mai extinde compatibilitatea extensiilor Chrome vechi, ceea ce va face ca multe dintre acestea, încă folosite de utilizatori, să devină inutilizabile.

Motivată de dorința de a „vinde” reclame prin platforme precum Google Ads și de a colecta cât mai multe date despre utilizatori, Google a încercat de ani buni să modifice sistemul de extensii Chrome pentru a neutraliza soluțiile care blochează reclamele și protejează intimitatea. Problema este Manifest V2, formatul pe care se bazează multe extensii din Chrome Web Store.

Citește și: Google anunță măsuri împotriva abonaților YouTube Premium care încearcă să plătească mai puțin.

- Reclamă -

Noul format, denumit Manifest V3, trebuia să fie adoptat oficial încă din 2021, ceea ce ar fi limitat semnificativ funcționalitatea extensiilor populare precum AdBlock, făcându-le aproape irelevante. Totuși, dezvoltatorii au învățat să se adapteze, iar tranziția la extensiile Manifest V3 pare mai degrabă o victorie temporară pentru Google, întrucât dezvoltatorii vor veni cu propriile soluții de adaptare.

Printre cei mai vocali critici se numără AdGuard, uBlock Origin, Adblock Plus și alți dezvoltatori de extensii.

- Reclamă -

Deși dezactivarea extensiilor vechi a început deja cu versiunea Chrome Beta, tranziția la versiunea stabilă a Google Chrome ar putea dura câteva luni, rămânând de văzut cine și cum va fi afectat. În general, extensiile vizate sunt cele instalate de mult timp, relativ obscure și fără actualizări recente.

Așadar, dacă ai extensii Chrome vechi și obscure pe care încă te bazezi, ar fi bine să cauți alternative „moderne” încă de pe acum. Alternativ, poți încerca un alt browser, cum ar fi Firefox, al cărui dezvoltator, Mozilla, a anunțat că nu intenționează să retragă suportul pentru extensiile V2 prea curând.

Citește și: Google Messages va avea în curând capacitatea de a recunoaște numere necunoscute și de a adăuga numele utilizatorului lângă mesajele primite.

Firefox este unul dintre puținele browsere relevante care nu se bazează pe motorul de randare Chromium, dar care oferă compatibilitate cu acesta. Acest lucru permite Mozilla să nu fie obligată să urmeze preferințele Google în materie de extensii.

Sursa: zonait.ro

- Reclamă -

Alte articole

Reclamă

Tot ce trebuie să știi despre declarația unică 2025: Noutăți și termene limite

Anul 2025 aduce schimbări semnificative pentru contribuabilii care trebuie...

Cum plătesc Online impozitele și taxele în România: Ghid

În era digitalizării, plata impozitelor și taxelor online a...

Plata cu Telefonul: Cum Funcționează, Avantaje și Securitate

În era digitală actuală, plata cu telefonul a devenit...

Portofoliu Elso

Copywriting

Centrul de traduceri autorizate MOB Traduceri

Am dezvoltat un site web sofisticat pentru un centru de traduceri autorizate, proiectat pentru a reflecta profesionalismul și expertiza echipei lor. Designul curat și...
Optimizare SEO

Ziarul Incomod – Ziar Online

Am creat un site web dinamic pentru un ziar online, având ca obiectiv să ofere o experiență de citire captivantă și ușor de navigat.
E-commerce - Magazin Online

Alexandra Catrangiu Studio Shop

Un brand de îmbrăcăminte a dorit să lanseze un nou site de e-commerce care să permită clienților să navigheze și să achiziționeze produsele online....

Reclamă